fenyvo.reismee.nl

Dag 15, 5-8-2022 Willamette forrest

Lund park campground

Dag 14, 4-8-2022 Lassen volcanic park

Manzanita lake campground

Dag 13, 3-8-2022 Lassen volcanic park

Dag 5, 26-7-2022 Pinnacles

Pinnalces campground

We besloten vandaag om bij de tent te blijven. Gingen zwemmen, aten een ijsje en lazen een boek. We belden nog even met Jessie en konden de hondjes zien. Net vakantie. S'avonds reden we naar King city en aten bij de Chinees. Op de terugweg zag Fenna een Bald Eagles met een grote prooi zitten. Ik op de rem en rustig terug gereden. Helaas vloog de vogel weg. Maar wauw wat was dat een mooie afsluiting van een rustig dagje.

Dag 4, 25-7-2022 Pinnacles

Vandaag hadden we een lange reisdag. Daarom verlieten we ons hotel vroeg. We ontbeten met een muffin en de restjes van Denny's. Onderweg aten we een salade van een supermarkt. Onze eerste stop was Nit wit house, toen we daar weg wilde rijden deed om ze auto het niet meer. Er kwamen 2 oudere dames voorbij en die belde voor ons de plaatselijke garage. Die kwamen en die zeiden omdat we een hybride auto hebben we de auto moeten opladen. Dan zou het probleem opgelost zijn. Ze verwezen ons naar een motel, maar daar konden alleen Tesla's opgeladen worden. Dus reden we door naar de volgende stop waar zee olifanten waren. We dachten eerst dat het stenen waren. Fenna maakte mooie foto's van zee olifanten die aan het ruziën waren. Toen we weg wilde rijden starten de auto weer niet. Een man kwam ons helpen en toen deed hij het wel weer. Omdat we er niet gerust op waren zochten we een Avis verhuur bedrijf op. Waar bleek dat ik het gas indrukte terwijl dit de rem moest zijn... oeps foutje. Weer wat geleerd. Onderweg belde de mannen ons nog. Daarna reden we snel naar Pinnacles waar we onze tent opzetten. Hier aten we koude noodles en een paprika want we mochten geen vuur maken. Daarna doken we moe maar voldaan in onze tent.

Dag 1, 22-7-2022 Las Vegas

Treasure Island

Wonder boven wonder sliepen we de hele nacht door. Voor mij was de slaap om 6 uur op en Fenna volgde om 7 uur. Vannacht hoorde ik Fenna in haar slaap praten. Ze had blijkbaar gedroomd over Rich en Juul. Ik had haar gisteren verteld dat ik stiekem hoopte dat ze op de luchthaven zouden staan. Helaas was dat niet zo, maar zij was er in haar slaap op doorgegaan.

Tijdens het oppeuzelen van ons laatste bananenbrood overwogen we de plannen voor vandaag . We wilden in ieder geval internet voor onderweg hebben. Om 11 uur moesten we uitchecken en het idee was om een early incheck bij Treasure Island (TI) te doen. Vooraf wilden we zwemmen in Harrah's. Dus om 8 uur stonden we in onze badpakken bij een gesloten zwembad. Om 9 uur zou het pas open gaan. Ook goed dan gooien we de plannen om. We dropten onze kamersleutel in de daarvoor bestemde bak en sleepten onze koffers naar TI. De 40 euro die ze rekende voor een early incheck vonden we te gortig en besloten om onze bagage te stallen. Dat is gratis maar een tip (fooi) is welkom. De beste man vertelde dat we de tip beter nu konden geven want straks kwam er een ander. Uiteraard!

Met onze handen vrij van tassen en koffers gingen we op weg naar T-mobile. Op zich niet heel ver lopen (2,4 km) maar deze hitte (45 graden) een hele opgave om dit met de benenwagen te volbrengen. Dat maakt ons nog trotser op onze mannen. Met de blaren op onze voeten kwamen we de shop binnen en kreeg Fenna wifi maar ik helaas niet. Mijn toestel was te oud. We regelden het via een hotspot. Daarna gingen we een hapje eten bij de foodcourt en sjokten terug naar TI om in te checken. Hierbij was het nodig om in ieder op de route liggend hotel aan te gaan om te genieten van de airco. Na 45 minuten in de wachtrij gestaan te hebben bij TI kregen we een mooie kamer toegewezen. Omdat ik de run of the house, via Prestigia had geboekt kregen we 50 dollar om te gebruiken in de restaurants van het hotel. Het probleem echter is dat dit alleen geldig is van zondag tot en met woensdag. Zondag vertrekken we weer en zullen we ons best gaan doen om dit bedrag als ontbijt "op te eten". Als echte Maassen moeten we dit toch wel regelen.

Op onze kamer belden voor onze koffers en terwijl ik Jessie aan de telefoon had kwam een aardige meneer ze op de kamer brengen. Blijkbaar was het de bedoeling dat ook hij een tip kreeg want hij smeet onze kamerdeur met een klap dicht. Oké, helder! Volgende keer beter ;).

De volgende wandeling was naar het zwembad. Als je het zwembad van TI binnenkomt is het de bedoeling dat je of je gehoorapparaten thuis laat of je gehoorbeschermers indoet. Voor mij is het een raadsel waarom de muziek zo hard moet staan dat het lastig is om zelfs maar een boek te kunnen lezen. Volgens Fenna is dat normaal tegenwoordig en gaan er veel mensen met oordopjes naar een concert, tenminste als ze niet doof willen worden. Het kan aan mij liggen maar ik snap hier geen jota van. Zet gewoon die muziek wat zachter, lost veel problemen op en voorkomt ze ook.

Het avondeten deden we bij Denny's waar we op de eerste rij zaten voor de vulkaanuitbarsting bij de overburen (Mirage). Een onverwachte traktatie. Om 21.00 uur ging het licht uit. Moe maar voldaan doken we in ons heerlijke bedje.

Dag 10, 31-7-2022 Redding

Vintage house

Dag 12, 2-8-2022 Redding